Triathlon er en meget alsidig sport som kombinerer styrke, udholdenhed og kondition. Uanset om man har interesse for lange distancer eller blot vil holde sig i form kan alle være med.

Igennem vores træningstilbud er der mulighed for at vedligeholde og forbedre sig på alle elementerne og i perioder måske fokuserer mere på enkelte discipliner.

Træningstider og Sæson tilmelding
Se vores træningstider i Sæson tilmeldingen.

NB. For at kunne deltage i træningen er det i disse coronatider nødvendigt at tilmelde sig. Instruktørerne skal jf. kommunens retningslinjer afkrydse forud for træningen. 

Beskrivelse af vores træningsudbud

Generelt tilstræber vi, at der er kyndige instruktører som tilrettelægger træningen og giver individuel vejledning. Dette giver træning af høj kvalitet og styrker det sociale sammenhold i foreningen.
 
Disciplin Henvisning 
Svømning 
Svømmetræningen tilrettelægges udfra tre niveauer begynder, øvet og elite/mest erfaren.

Generelt er der er en høj kvalitet i programmerne – og udbyttet står mål ihærdighed, vedholdenhed og regelmæssig træning :-).

Holdinddeling
Hvert træningspas inddeles i ca. to niveauer samt Bulls træning.

Kondi
Programmet er for dem, der kan svømme og ønsker at dygtiggøre sig i crawl. Et træningspas er typisk på 2.000 m.

Begynder
Tilrettelægges af vores instruktører hvor der fokuseres på at lære crawl teknik. Et træningspas er typisk 1.300 m. 
Indoor biking
 
Indoor biking kan dyrkes af alle aldersgrupper, så derfor hold Jer ikke tilbage!

I vinterhalvåret , hvor det er koldt og mørkt er dette en fin måde at lave konditionstræning og fedtforbrænding.

Træning sker på et hold med musik og instruktørens program. Du bestemmer selv, hvor hårdt det skal være 

Sæsonen starter primo oktober og løber til ultimo marts.
 
Sted
Ganløsehallen – 1. sal (gym. lokale).
Vestergade 5, Ganløse, 3660 Stenløse.

Omklædning Piger/Damer i nr. 4, Drenge/Herrer i 5. 
 
Praktiske forhold
Medbring ekstra håndklæde, flaske(r) med væske, cykelsko til enten LOOK eller SPD pedaler.  
 
Landevejscykling
(Sommer)
Tirsdagstræning
I sommerhalvåret lufter vi cyklerne under kyndig vejledning, hvor fokus er på interval træning og inspiration til selv at træning cyklingen.

Der trænes mellem 1:30 og 2:00 timer.

Mødested: P-plads Ganløse Skole

Søndagstræning
Dette træningspas er langdistance, typisk søndag formiddag på en udvalgt rute i Nordsjælland. Der bliver kørt fra 80 km stigende op til 150 km på flere af vores klassiske ruter. Der aftales tidspunkt og distance i vores Facebook gruppe fra gang til gang.
Der trænes mellem 2:30 og 4:00 timer.
Løb Der udbydes et  ugentlig løbepas med instruktør, hvor der er focus på teknik og tempo (Intervaltræning)

Desuden er der mulighed for selv træning umiddelbart før svømmetræning med udgangspunkt fra Ølstykke svømmehal.
Cirkeltræning Core training gavner alle discipliner og det almindelige velvære. Et rigtig godt supplement til alle discipliner  

 
 
 
 

Kalender

Se kalender

Seneste nyheder